rorosire2015.reismee.nl

Dag 13 – Niet naar Halong Bay

Halong Bay gaan we dus waarschijnlijk niet zien. Gisteren toch nog even overleg gehad, maar er wordt simpelweg niet gevaren vanwege het slechte weer aldaar. Er blijkt in 2011 een ongeval te zijn geweest waarbij 12 toeristen verdronken en daardoor zijn de regels wat strakker geworden. Dat hield voor ons dus in dat we een dag langer moeten vertoeven in Hanoi.

Switch van het hotel bleek toch niet nodig. Dat we dat pas vernamen nadat we onze rugzakken hadden ingepakt was dan wel een beetje jammer. We konden toch in onze kamer blijven, dus vervolgens alleen het hoognodige uitgepakt.

Ondanks dat de zon hier nauwelijks schijnt is het warm, beetje klam. We vermaken ons vandaag bij het zwembad en ja, zelfs op de tennisbaan. Ik ben na 45 minuten helemaal doorweekt maar heb wel de overwinning op zak. “Ga jij nog maar effekens oefenen jongen” fluister ik Sil toe voordat ik verkoeling zoek in het koele water. ’s-Avonds slenteren we nog even door de Oude Stad en zoeken een leuk restaurantje op. Morgen weer verder, Ninh Binh staat op het programma.