rorosire2015.reismee.nl

Dag 18 – The road to home ….

Gisteren (maandag) onze laatste dag in Ninh Binh. De weersomstandigheden in Azië zijn momenteel niet optimaal. In China zijn overstromingen en ook hier hebben we best wel veel last van alle nattigheid. Halong Bay blijkt nog steeds gesloten, meerdere toeristen kiezen daarom Ninh Binh als alternatief. Het heeft ons de afgelopen dagen niet echt weerhouden om leuke dingen te doen, maar nu slapen we uit, we besluiten om helemaal nix te doen. We spelen wat tennis, poolbiljart, yahtzee en duiken voor een verkoelende plons in het zwembad. Eigenlijk gewoon een normale vakantiedag, maar daar valt niet zo heel veel over te schrijven.

Vanochtend (dinsdag) na het ontbijt onze vriendin van het Legend hotel uitgezwaaid en de twee uur durende rit per taxi naar Hanoi aangevangen. Het verliep allemaal soepel en ook ons onderkomen voor de komende nacht was snel gevonden, het Indochina Airport hotel, twee kamers voor heel weinig. Morgen vroeg hebben we een vlucht van Hanoi naar Bangkok, dus wel zo makkelijk om alvast in de buurt te zitten. Na onze rugzakken in de kamers gedropt te hebben pakken we opnieuw een taxi naar “The Old Quarter” in Hanoi Centrum. We mengen ons nog éénmaal in de hectiek wat aan de andere kant inmiddels ook alweer zo gewend is. De georganiseerde chaos. Het blijft toch een beetje lastig oriënteren met al die straatjes, maar ook hier vinden we onze weg weer. We eten wat, doen nog een leuk stadscafé aan tijdens het Happy Hour en de dames slagen ook nog wat souvenir inkopen. Inmiddels terug in ons hotel voor een korte nacht.

Morgen (woensdag) door naar Bangkok en dan donderdagochtend richting Amsterdam. We zijn op de weg terug … the road to home ….