rorosire2015.reismee.nl

Dag 18 - Tot slot ....

Ik schrijf juli 2011, inmiddels alweer vier jaar geleden. Mijn eerste ervaring met Azië. We landen op Bangkok na een vlucht van 11 uur. Rosanja was al eens eerder deze kant op geweest, Sri Lanka 1990. Het overviel me destijds in 2011. De drukte, het gekrioel, het verkeer, de wereldstad waar het altijd maar door gaat. Ik dacht dat ik gek werd de eerste twee dagen. En toch zijn we er van gaan houden. In 2013 hebben we Thailand nog eens over gedaan en nu dan Vietnam.

Vanochtend al vroeg uit de veren. De wekker staat om 05:30 uur. Ik slaap dit keer gescheiden van de rest van de familie, de familiekamer was toch wat klein voor ons vieren. Ik ben om 03:00 uur klaar wakker, heb ik wel vaker. Kan ik de slaap niet meer vatten. Beetje druk in mijn hoofd. Ik moet de rest van de familie wakker maken, Rosanja haar telefoon is leeg, geen wekker in de andere kamer dus. We slaan het ontbijt in het hotel over en vertrekken naar de luchthaven. We zijn lekker op tijd en check-in en paspoort controle zijn zo gepiept. Je komt hier sneller het land uit dan het land in kan ik je zeggen. Bestemming voor vandaag is dus Bangkok waar we nog een dag zullen verblijven voordat we donderdag naar Amsterdam vertrekken.

Wat een oase van rust is het hier in verhouding tot de hectiek van Saigon en Hanoi. Hoe kan je hier in vier jaar tijd anders naar gaan kijken. Bangkok, een oase van rust .. hoe verzin je het …. Alles is veel georganiseerder, ook meer op het westen gericht. Daar waar Vietnam toch wel hele veel Chinese invloeden heeft.

We hebben een hele mooie trip achter de rug. Een avontuur zoals we dat voor ogen hadden. Soms maak je de juiste keuze, soms moet je improviseren. Jammer van Halong Bay, misschien toch Hoi An moeten doen of Sapa. Zo maakt iedereen zijn keuzes, ook wij. Bewondering voor Sil en Renée, die eigenlijk alles leuk vinden. Misschien is dit wel eens de laatste keer geweest dat we dit samen hebben gedaan. Volgend jaar zal Sil toch ook wel mee willen met de mannen naar Lloret of Albufeira. Of zou het .. als we misschien een andere week uit kiezen ….

Bedankt voor jullie leuke reacties. Vanaf zaterdag is alles weer gewoon. Het werk roept maandag weer, voetbal en handbal maakt weer een start, vieren al snel Renée haar verjaardag en dan gaan we ons langzaam opmaken voor de feestweek van Vijfhuizen …. Ook leuk ;-)

Reacties

Reacties

Anita V

Met veel plezier heb ik jullie reisverhalen- ervaringen gelezen.

Heidi

Bedankt weer voor de leuke verhalen!!
Goede reis terug en tot gauw in Nederland met of zonder tas????

Linda

Bedankt voor alle leuke verhalen, iedere keer weer van genoten. Goede reis terug en we spreken elkaar heel gauw!!

Rick Veerhuis

Met veel plezier jullie belevenissen gelezen.

Pieter-Jan

Mooie reis geweest, met veel plezier gelezen. Ook ik vind Azië een heel mooi stukje wereld.

Alles weer gewoon inderdaad, nog een leuk vooruitzicht, duurt nog maar....tu..tu..tulepetaone....

Goeie reis terug

Wilbert

Genoten van je verhalen. Heel veel herkenbare stukken ertussen. En toch ook weer anders beleefd sommige onderdelen.

Goede reis terug. Ga je spreken.

Bianca

Ik heb genoten van de verhalen. Geweldige reis!!!

Leo

Met veel, heel veel plezier je verhalen gelezen Robbie. Heb het al vaker gezegd: als ik het lees, hoor ik je praten en kan ik een glimlach niet onderdrukken.

Blij ben ik dat jullie genieten van Azië, het werelddeel waar ik ook zo aan verknocht ben. Jullie begrijpen dat.

Ik wens jullie een hele goede en vooral veilige reis naar huis en veel succes / sterkte weer bij het oppakken van het normale leven.

We gaan elkaar zien wanneer Nana en ik in Nederland zijn.

xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!